Niezbędnik codziennej diety

Soki warzywne – niezbędnik codziennej diety

Jednym z celów człowieka jest dobra jakość życia. W tę sferę, jako priorytet, wpisuje się zdrowie. Aby je osiągnąć, warto zmienić nieodpowiednie nawyki w diecie na rzecz spożywania produktów jak najmniej przetworzonych. Ich grupa obejmuje dostarczanie dużej ilości warzyw, które nie każdy z nas lubi lub nie ma czasu na ich przygotowanie. W takich sytuacjach ratunek niosą soki warzywne.

Soki warzywne – wartości odżywcze

Soki warzywne z marketu internetowego bee.pl to nie tylko dobry sposób na zapewnienie organizmowi codziennej dawki witamin, ale również stanowią wygodne źródło zalecanej porcji warzyw. Spożywając je, dostarczamy sobie:

  • enzymów niezbędnych do procesów trawienia
  • magnezu
  • potasu
  • żelaza
  • prowitaminy A
  • witamin C, B, E, K
  • nawodnienia.

Soki warzywne – zalety ich spożywania

Z uwagi na wysoką zawartość cennych składników odżywczych i minerałów, spożywanie soków warzywnych niesie za sobą same korzyści, takie jak:

  • bardzo dobre nawodnienie organizmu – skład wody zawartej w sokach z warzyw jest praktycznie tożsamy ze składem wody w organizmie człowieka i dlatego nasze tkanki w pełni ją absorbują
  • stanowią sukcesywną formę napoju – z uwagi na niską zawartość cukru, świetnie gaszą pragnienie
  • są doskonałym sposobem wypełnienia zalecanej porcji warzyw w codziennej diecie
  • mogą być samodzielnym dodatkiem do posiłków lub stanowić ich wypełnienie lub bazę do zup czy sosów
  • składniki odżywcze w nich zawarte występują w postaci naturalnej i dlatego też są w pełni absorbowane przez organizm już w ciągu kilkunastu minut po spożyciu, nie obciążając go
  • stanowią świetny zamiennik warzyw w ich jadalnej postaci (w szczególności dla dzieci)
  • spożywanie soków warzywnych jest o wiele lepszym środkiem nawilżającym skórę niż krem – nawilżają głęboko umiejscowione partie naskórka od wewnątrz, czyli tam, gdzie nie docierają specyfiki zewnętrzne, w efekcie czego działają odmładzająco
  • niektóre z nich zawierają więcej wapnia i żelaza niż mleko czy mięso wołowe
  • pomagają w profilaktyce i walce z różnymi chorobami układu trawiennego, sercowo-naczyniowego, chorobach jelit, nowotworach
  • stanowią świetny sposób na detoksykację organizmu – oczyszczają z wolnych rodników i blokują wchłanianie metali ciężkich.

Soki warzywne – przykłady życiodajnych soków z warzyw

Warto wspomnieć, które soki warzywne zyskały popularność dzięki swemu unikalnemu i wartościowemu dla naszego zdrowia składowi. Można je spożywać osobno lub w różnych kombinacjach. Oto ich lista wraz z najważniejszymi wybranymi właściwościami prozdrowotnymi.

Sok z marchwi:

  • zawiera ponad 100% zalecanej dawki dziennej witaminy A – dlatego też pomaga m. in. w chorobach oczu
  • poprawia stan skóry – redukuje przebarwienia, poprawia koloryt, nawilża ją, zapobiega fotostarzeniu, ujędrnia
  • profilaktyka lub uzupełnienie leczenia chorób nowotworowych, np. rak przełyku.

Sok z buraka:

  • walczy z nadciśnieniem tętniczym
  • poprawia funkcjonowanie mózgu, dzięki czemu przeciwdziała demencji
  • niskokaloryczny.

Sok z selera naciowego:

  • bardzo dobrze nawadnia
  • oczyszcza organizm z toksyn
  • działa przeciwzapalnie oraz przeciwbakteryjnie.